Uue meedia mõju traditsioonilisele meediale


Mis üldse on uus meedia? Kui inimestevahelise suhtluse puhul edastatakse sõnum "ühelt ühele"  ja massimeedia puhul "ühelt kõigile", siis uue meedia puhul on võimalik samaaegselt edastada individuaalseid sõnumeid lõputule arvule inimestele, kusjuures iga seotud osapool omab sisu üle vastastikust kontrolli, ehk siis tegemist on "kõigilt kõigile" mudeliga. Vaatamata uue meedia plahvatuslikule arengule suhtlusportaalide, otsingumootorite, võrguajakirjade ja palju muu kaudu, on siiski oma nishi säilitanud ka nn traditsiooniline meedia. Samas on näha, et trend on interaktiivsusele ja personaliseeritusele ning tradistsioonilise meedia esindajad võtavad samuti kasutusele järjest rohkem uue meedia lahendusi. Meie tänapäevasese kiiresti muutuvas ja globaliseerunud maailmas ongi uue meedia positiivseks aspektiks efektiivsus, interaktiivsus ja võimalus sisu personaliseerimiseks. Kuigi kõik võib tunduda ideaalne, siis peame uue meedia puhul säilitama kriitilise meele, kuna sisu võivad kõik toota, siis on suur võimalus ka valeinfo levitamiseks ja propagandaks, samuti peab olema ettevaatlik ja tähelepanelik kõiges, mis puudutab turvalisust.


Viited: What is New Media.doc (rawnewmedia.net)Li Yong PR and New Media: New Roles of New Media Communication (liyong-pr-and-newmedia.blogspot.com)


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tänapäeva silmapaistvad IT-juhid

Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Tehisintellekti kasutamine abistavates tehnoloogialahendustes