Tarkvara kui teenus ärimudel ja Scrum tarkvara arendusmudel

Tarkvara kui teenus (software as a service SaaS) ärimudel

21. sajandil on IT ettevõtluses kriitilise tähtsusega ning tarkvaralahenduste oskuslik valik ja kombineerimine võib anda ettevõttele võimaluse hüppeliseks arenguks ja konkurentsieelise teiste ettevõtete ees. Saas ärimudel annab ettevõtte väärtusloomeks palju võimalusi, kuna on kergesti rakendatav ja ka rahaliselt kättesaadavam. SaaS-i puhul on tegemist kompleksse ärimudeliga, mis eeldab väga põhjalikku kliendi kliendi äriprotsesside ja tarkvara tundmist. SaaS-i hostitakse pilves ja see on ka põhiline erinevus SaaS-i ettevõtete ja traditsiooniliste tarkvaraarenduse ettevõtete vahel. Klient saab ligipääsu teenusele oma kontole sisse logides Tegemist on oluliselt kuluefektiivsema lahendusega, kuna tasuda tuleb kasutajaliidese eest ning puudub vajadus kogu tarkvara ettevõttele soetamiseks. Lisaks sellele, et SaaS tarkvara kasutamisega kulud üldjuhul vähenevad, kaasneb sellega ka palju muid eeliseid, nagu efektiivsem ajakasutus, kasutajamugavus, hooldusvõimalused. Väga olulise kasutegurina saab välja tuua slaleeritavuse ja kasvu vastavalt arenguvajadusele.


Scrum tarkvara arendusmudel

Scrumi puhul on tegemist iteratiivse ja agiilse tarkvara arendusmudeliga. Scrumi tiimid koosnevad tooteomanikust, scrummasterist ja arendustiimist. Scrumi eripäraks on sprindid ning nende ettevalmistamine ja hilisem analüüs, igapäevased lühikesed ülevaatekoosolekud, taskid on ülevaatlikult backlogis. Kui analüüsida Scrumi kasutamist arendustegevuses, siis võib näha, et tegemist on järjest rohkem populaarsust koguva mudeliga. Protsess algab sellest, et paika saada võimalikult täpne töö skoop ning siin on kliendi sõnumite vahendajaks on tooteomanik, kes annab info edasi ScrumMasterile. Arendustiimide planeerimisel peab mõtlema nii suuruse kui ka koosseisu peale, sest liiga suured tiimid võivad olla ebaefektiivsed, samuti tuleb leida tasakaal arendajate ja testijate arvu vahel. Tiimiga koos seatud eesmärgid, läbimõeldud ülesannete jagamine, tähtaegade seadmine ning nendest kinnipidamine loovad eeldused, et scrum projekt liiguks õiges tempos ning kõigil oleks motivatsioon ja regulaarselt tegevusi, et ei tekiks suuremaid takistusi ja tööummikuid. Väiksemate tiimide puhul selguvad ka probleemid kiiremini, kuid kindlasti on oluline igas tiimis juhtivarendaja roll. Igapäevased standupid võivad hakata ajapikku liiga pikaks muutuma ning seda peaks kindlasti jälgima ja ülevaated fokusseeritult tegema. Regulaarsed koosolekud tagavad ka projekti läbipaistvuse ja selguse, et kes mida konkreetselt teinud. Tänu agiilsele lähenemisele ning sprintidele, mis kestavad lühiajaliselt ja annavad konkreetse väljundi, on parimal juhul igas kuus kliendile kättesaadav uus tarkvara väljalase. 


Viited:

Scrum`i juurutamine Webmedia Töötukassa arendus - project management (doczz.net)

Scrum – Vikipeedia (wikipedia.org)

SaaS-i ärimudel – IT-strateegia taustad (itpedia.nl)

E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid - ICO wiki (itcollege.ee)

THE DYNAMIC ASPECT OF MANAGEMENT STRATEGY (F (core.ac.uk)

Maximize Value of Your Business Applications with SaaS Integration | Flexsin Blog


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tänapäeva silmapaistvad IT-juhid

Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Tehisintellekti kasutamine abistavates tehnoloogialahendustes